کلومیفن : داروی رایج محرک تخمک گذاری
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

قرص کلومیفن یا کلومید (clomiphene) جزو داروهای مدولاتور گیرنده انتخابی استروژن  بوده و در شکل دارویی قرص در بازار موجود است. این دارو به طور گسترده برای تحریک تخمک گذاری در مشکل عدم تخمک‌گذاری تجویز می‌گردد.   این مقاله توضیح کامل درباره مصرف و نحوه قرص کلومیفن داده شده است:

دوز مصرفی قرص کلومیفن چه مقدار است؟

چطور باید قرص کلومیفن را مصرف کنم؟

قبل از مصرف کلومیفن بدانید

عوارض جانبی مصرف کلومیفن چیست؟

احتیاط در مورد مصرف قرص کلومیفن


دوز مصرفی قرص کلومیفن چه مقدار است؟

دوز این دارو برای بیماران مختلف متفاوت خواهد بود. دستورالعمل پزشک یا دستورالعملهای مربوط به دارو را دنبال کنید. اطلاعات زیر شامل تنها دوز متوسط این دارو می باشد. اگر دوز شما متفاوت است، آن را تغییر ندهید مگر اینکه پزشک شما آن را تغییر دهید. مقدار دارویی که مصرف می کنید بستگی به قدرت دارو دارد. همچنین، تعداد دوزی که هر روز مصرف میکنید، زمان مجاز بین دوزها و مدت زمان مصرف این دارو بستگی به مشکل پزشکی که برای آن از دارو استفاده میکنید بستگی دارد.

دوز معمولی بزرگسالان برای القای تخمک گذاری:

- 50 میلی گرم خوراکی، یک بار در روز به مدت 5 روز. درمان باید در روز پنجم قاعدگی شروع شود و یا در بیماران بدون خونریزی رحم، می توان آن را در هر زمانی شروع کرد.

- اگر تخمک گذاری رخ دهد و حاملگی اتفاق نیفتد، تا 2 دوره اضافی کلومیفن 50 میلی گرم خوراکی یک بار در روز به مدت 5 روز تجویز می شود. هر دوره در اوایل 30 روز پس از دوره قبلی آغاز می شود و پس از بارداری متوقف می شود.

- اکثر بیماران پس از اولین دوره درمان، تخمک گذاری می کنند. با این حال، اگر بیمار نتواند تخمک گذاری کند، دوره ی دوم 100 میلی گرم در روز به مدت 5 روز ، 30 روز پس از دوره ی ابتدایی داده می شود. دوره سوم 100 میلی گرم در روز به مدت 5 روز، پس از 30 روز می باشد.

- درمان با سه دوره کلومیفن، با دوزهای بیش از 100 میلی گرم در روز و / یا دوره بیش از 5 روز توسط سازنده توصیه نمی شود. هرچند حاملگی های موفقیت آمیز در زنانی که به مدت 5 روز دارو را به مقدار 200 میلی گرم مصرف کرده اند یا یک دوره درمانی 10 روزه داشته اند دیده شده است.

مصرف روزانه بزرگسالان برای توقف تولید شیر:

50 تا 100 میلی گرم خوراکی، یک بار در روز به مدت 5 روز. به طور کلی، یک دوره درمان کافی است.

دوز بزرگسالان معمولی برای Oligospermia:

25 تا 100 میلی گرم خوراکی یکبار در روز. درمان معمولا به مدت چند ماه ارائه می شود.

این دارو را فقط طبق دستور پزشک مصرف کنید. اگر از روز 5 شروع می کنید، روز اول پریودی خود را به عنوان روز اول در نظر بگیرید. هر دوز را طبق دستور دکتر مصرف کنید. برای کمک به یادآوری دارو، سعی کنید دارو را در یک زمان خاص مصرف کنید.

ادامه در لینک زیر

کلومیفن : داروی رایج محرک تخمک گذاری

 

 





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: